Yeni Başlayanlar İçin Bahçecilik Taktikleri

 


Bahçeciliğin temellerini öğrenmek korkulacak bir şey değildir. Sulu domatesler, yumuşak salatalıklar ve taze mısır, yalnızca yılların tecrübesine sahip çiftçilere görünse bile, dikkatli olun! En sevdiğiniz sebzeleri yetiştirme konusunda yardım parmaklarınızın ucunda.

Bahçeciliğe yeni başladığınızda başlamak için en iyi yerin neresi olduğuna dair birçok soru alıyorum, bu yüzden büyümek için en sevdiğim sebzelerin ve başarılı bir şekilde büyümek için ihtiyaç duydukları koşulların bir listesini hazırladım. İlk olarak, her tür sebzeyi başarıyla büyütmek için ipuçlarıyla başlayalım. Sebze yetiştirmek için ipuçları: 

 

Sebze ekerken, çoğu bitki topraktaki nemi korumak için tabanın etrafına malçlandığında daha iyi sonuç verir. Malçlama için turba veya talaş kullanabilirsiniz, topraktan çok fazla nitrojen gerektirdiği ve yabani ot tohumları içerebileceği için saman önermiyorum. Bitkileri düzenli bir sulama sisteminde tutmak da başarının anahtarıdır. Damlama hattını kullanmayı seviyorum çünkü tepesi tutarlı. Her zaman etiketi okuyun ve sebzelerinizi birbirinden doğru mesafeye dikin, bu, bitkilerinizin hastalanma olasılığını azaltacaktır.

 

Serin mevsim bitkileri, genellikle tohumdan, son donma tarihinden önce açık havada ekilebilir. Diğer tüm sebzeler son donma tarihinden itibaren ekilmelidir.

 

Günlük yönetim, başarılı bir bahçenin üçüncü anahtarıdır, zamanla küçük değişiklikler harika sonuçlar verebilir! 

 

Her zaman ekilmesini tavsiye ettiğim ilk sebze lahanadır. Tohumdan yetiştirebilirsiniz, genellikle sıcakta bile tüm mevsim boyunca dayanır ve çok dayanıklıdır. Lahana mutfakta çok yönlüdür ve tüm yaz boyunca bahçenizin temel dayanağı olacaktır. Tam güneşte lahana yetiştiriyorum, sıcak aylarda yavaşlıyor ama tekrar soğuduğunda güçleniyor. Toprak açığa çıkıp kullanılabilir hale gelir gelmez çıplak tohumları ekebilirsiniz. Ayrıca Şükran Günü için bahçede taze lahana salatası yaptım, sonsuza kadar sürer ve yaşadığınız yerde sebze yetiştirme yolculuğunuza başlamak için harika bir yerdir.

 

Sonra, domatesler. Çeşitli domatesler yetiştirmeyi severim, ancak başlıyorsanız, yerel bahçe merkezinizden bölgenizde iyi yetişeceğini bildiğiniz bir çeşit seçin. Domateslerin büyümesi için tam güneşe ihtiyacı vardır ve sıcak bir büyüme mevsiminde yaşamıyorsanız, başlangıçlarınızı son dondan sonra açık havada satın almalısınız. Domates dikmeye başladığınızda, sapın birkaç santim yukarısındaki yaprakları tabandan çıkarın ve domatesleri sapın birkaç santimini toprağa gömecek şekilde dikin. Domates bitkisinin birçok kökü vardır, bu nedenle gövdeyi ortaya gömmek, bitkinizi daha verimli hale getirecek çok güçlü bir kök sistemi oluşturacaktır. Domatesler ayrıca mükemmel hava sirkülasyonundan yararlanır, bu nedenle sürgünleri gövdelerden çıkarmak ve birbirlerinden makul bir mesafeye dikmek önemlidir.

 

Bu yaz kızarmış yeşil domates yapmayı denemek için sabırsızlanıyorum, daha önce hiç yapmamıştım! 

 

Kabak, tomurcuklanan herhangi bir bahçıvan için mükemmel bir sebzedir. Güçlüdür ve o kadar iyi üretir ki bir bitkiye ihtiyaç duyabilirsiniz. Cezalandırmaya obur değilseniz, 5 kabak fidanı dikin. Sahibim! Kabakları son dondan sonra tohumdan ektim, başlamamak çılgınca geliyor ama tohumların çoğu hibrit ve başlamakta sorun yaşamıyorlar, kabaklar genellikle dikmek istemezler ve geri dönmeleri biraz zaman alır.

https://www.tentecadirbranda.com/sitemap_index.xml

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayvanları Tente Çadır Brandalarda Barındırmak